Ustaw ostrość obiektywu

Ustaw ostrość obiektywu

Kiedy mówię o konieczności przybliżania i oddalania per­spektywy spojrzenia na biznes, nie mam na myśli zajmowania się samemu najmniejszymi detalami firmy. To, co Michael Dell zrobił z kredensami, to jedynie przykład. Na wstępnym etapie rozwoju swojej firmy chciał i był w stanie zwracać uwagę na pozornie nieważne detale, aby przekazać wiado­mość, że marnotrawstwo nie jest bez znaczenia. Jestem pew­na, że nie miał czasu, aby dalej zajmować się sprawami mebli biurowych. Ale stworzył kulturę, zespół podobnie myślących ludzi, którzy teraz mogą tę pracę wykonywać za niego.

MSLO funkcjonuje w taki sam sposób. Jako założycielka firmy nie mogę po prostu nadzorować każdego, najmniejsze­go aspektu naszej działalności. Pracownicy wiedzą jednak, co myślę i jakie są moje oczekiwania. Upewniłam się, że moi kierownicy, dyrektorzy rozumieją, jak kierować, i wiedzą, kiedy i w jaki sposób należy wykonać robotę. Ja nastawiłam się na wykreowanie marki i firmy – i ta marka, w moim naj­szczerszym przekonaniu, jest widoczna w każdym aspekcie mojego działania.

Przedsiębiorcy nastawieni na odniesienie sukcesu są skon­centrowani na swojej ogólnej wizji i muszą pozostać jej wierni. Mają zdolność do zmiany punktu ostrości i widzenia firmy w różnej skali. Spędzają dni, badając, myśląc i analizując. Nie­dawno spędziłam cały ranek w biurze, przeglądając z zespołem dyrektorów długoterminowe plany strategiczne. W czasie lanczu przy biurku obejrzałam plany reklamowo-promocyjne dla kilku nowo lansowanych produktów. Później miałam spotkanie z producentami mojego nowego programu telewizyjnego. Na­stępnie poszłam do kuchni, aby przejrzeć z pracownikami przepisy potrzebne do nowego wydania. Jeszcze później po­proszono mnie o wybranie ponad 400 nowych kolorów do ko­lekcji farb Marthy Stewart u Sherwin-Williams – a wiesz już, jak uwielbiam wybierać ich odcienie.

Kocham mój biznes – wszystkie jego aspekty. Czy jest to wybieranie kolorów farb, czy sprawdzanie księgowości ? wszystkie te sprawy są dla mnie równie pociągające. W biz­nesie, aby odnieść sukces – elementy muszą się łączyć ze so­bą, tak jak kolory na kartach próbek farb.