TWÓJ PRODUKT LUB USŁUGA

TWÓJ PRODUKT LUB USŁUGA

Telewizja ma niezwykły zasięg oraz siłę. Wraz z ustawicz­nie rosnącą liczbą kanałów kablowych coraz więcej stacji spe­cjalizuje się w określonych programach. Są kanały, które koncentrują się na zwierzętach, ogrodnictwie, domu, żywno­ści i wielu innych tematach, w uzupełnieniu do lokalnych programów, które zawsze poszukują interesujących ludzi, da­jących się przedstawić rodzimej publiczności. Zaprezentowa­nie Twoich wyrobów w takich programach może być intere­sującym i cennym sposobem promowania usług, takich jak na przykład szkolenie zawodowe, szczególnie jeśli masz żywy przyjazny sposób bycia, umiesz przedstawić swoje metody i zaprezentować ich wartość dla klientów. Widzowie lubią wi­dzieć, że jesteś zaangażowany i wierzysz w to, co robisz. I kochają historie z happy endem.

Są dwa powody, dla których żywię tak głęboką wiarę w ten sposób promocji. Po pierwsze, był skuteczny w moim wypad­ku. Kiedy stawałam się coraz bardziej znana dzięki mojemu biznesowi cateringowemu, wczesnym książkom, czasopismom, a później moim wyrobom, dużo podróżowałam, wygłaszając prelekcje na temat mojej działalności. Nieraz poświęcałam czas organizacjom charytatywnym, aby pomóc im zebrać fundusze; kiedy indziej pobierałam opłaty dla prelegentów. Tego typu działania zwiększyły zainteresowanie dla mojej działalności, przysporzyły mi klientów i wykreowały popyt na wyroby zwią­zane z Marthą Stewart. To z kolei doprowadziło do mojego re­gularnego pojawiania się w programach CBS Morning Show, NBC Today Show i wzbudzało zainteresowanie moimi czasopi­smami i książkami, a później moim codziennym programem telewizyjnym. Wcześniej stwierdziłam: ?ucz, aby się nauczyć”. Musisz także pamiętać o innej maksymie: ?nauczaj, a prasa pomoże Ci się wypromować”.

Drugi powód mojej wiary w takie podejście jest taki, iż moi producenci zawsze poszukują dla naszych czasopism, rubryk felietonowych, programów radiowych i codziennych programów telewizyjnych osób będących ekspertami w jakiejś fascynującej dziedzinie, którą można przedstawić czytelni­kom i widzom. Moja przyjaciółka Melissa Neufeld, zdolny przedsiębiorca z Kalifornii, otworzyła firmę ze wspaniałymi papierami do pakowania, dekoracyjnymi nalepkami i ręcznie robionymi akcesoriami świątecznymi. Była częstym i popular­nym gościem w moich programach telewizyjnych. Melissa potrafi stworzyć bardzo ładną rzecz w prosty i łatwy do po­kazania sposób. Zgadza się z moim podejściem do promocji ? nie ukrywa swoich sztuczek i tego, czego się nauczyła. Ro­zumie, że nawet jeśli tylko kilku widzów znajdzie motywację do zrobienia tego, co pokazuje, to wielu innych będzie wola­ło przyjść do sklepu sprzedającego jej towary i po prostu je kupić. Z przyjemnością zapewniłam Melissie widownię, po­nieważ doceniam jej przyjaźń i jej zadziwiające talenty, a tak­że to, że potrafi przynieść wiele radości i zaoferować świetne pomysły moim widzom.