Przez dzielenie się z klientami wiedzą o swoim produkcie lub usłudze budujesz głęboką więź

Przez dzielenie się z klientami wiedzą o swoim produkcie lub usłudze budujesz głęboką więź

Powiedzmy, że masz ochotę na pierwszej jakości rozbratel. Możesz zdecydować, że wstąpisz do lokalnego rzeźnika i on wybierze dla Ciebie kawałek pieczeni, zważy ją, zawinie, przyjmie zapłatę i pożyczy Ci miłego dnia. Jest profesjonalny, uprzejmy i ma towar dobrej jakości. Ale nic was nie łączy. Być może następnym razem, gdy będziesz potrzebować do­brego mięsa, wrócisz do jego sklepu, a może nie.

Jeśli udasz się na zakupy do sklepu mięsnego Lobla na Madison Avenue w Nowym Jorku, będziesz mieć całkiem in­ne odczucia. Kiedy przestąpisz próg, odniesiesz wrażenie, że cofnąłeś się w czasie. Po prostu nie ma drugiego takiego skle­pu mięsnego w Nowym Jorku jak sklep Lobla. Ściany są wy­łożone drewnem i ozdobione głowami wypchanych jeleni i ło­si. Miejsce pracy lśni od bieli emalii, stali nierdzewnej i błysz­czącego szkła. Skrzynie są wypełnione dorodnymi, naturalnie hodowanymi kurczakami, kaczkami z Long Island, przepiór­kami, bażantami, cielęciną, wyborną jagnięciną, wieprzowiną i najbardziej soczystą, dojrzałą, amerykańską wołowiną Wa- gyu, jaką można sobie wymarzyć.

Firma Lobel’s jest własnością rodziny od ponad 160 lat. Ich rzeźnicy, w większości członkowie rodziny, nie mają so­bie równych, jeśli chodzi o wiedzę na temat mięsa, którą chętnie dzielą się z klientami. Evan jest uznanym w kraju ekspertem rozbioru mięsa i kilkakrotnie brał udział w moich programach telewizyjnych, dzieląc się swoim doświadcze­niem. Stanley napisał wspólnie z innymi członkami rodziny sześć książek kucharskich i opatentował kilka urządzeń zwią­zanych z rzeźnictwem. David porzucił lukratywny zawód prawnika, powrócił do sklepu rodzinnego, obwiązał się fartu­chem i włączył w biznes, który kocha.

Jeśli wyrazisz zainteresowanie wołowiną, odkryjesz, że ktokolwiek będzie Cię obsługiwać, zapyta, jakie masz plany na obiad. Zapytają Cię także o ulubione smaki i konsystencje oraz o to, jakim przepisem masz zamiar się posłużyć. Rzeźnik Lobla umożliwi Ci szeroki wybór najwyższej jakości ame­rykańskiej wołowiny, z metką otrzymywaną tylko przez nie­całe 2 procent mięsa produkowanego w kraju. Kiedy doko­nasz wyboru, możesz skorzystać także z szerokiej palety sosów, marynat, a nawet książek kucharskich pomocnych w przygotowaniu posiłku. Przy pożegnaniu dostaniesz infor­mację na temat ich strony internetowej (www.Lobels.com), na wypadek gdybyś po powrocie do domu miał dodatkowe pytania. Wizyta w Lobel’s jest wspaniałym przeżyciem i po­dobne odczucia ma się, kiedy odwiedzi się ich w sieci.

Ich strona internetowa jest pełna pożytecznych informacji, a fotografie steków, pieczeni, kotletów i pieczonych kurcza­ków są tak realistyczne, że wydaje się, iż niemal słychać, jak się gotują. Można tam znaleźć wiele apetycznych przepisów na każdy rodzaj mięsa, jaki Lobel’s sprzedaje, a także sklep z upominkami, który oferuje ich sześć książek kucharskich, wliczając w to Meat, która sprzedała się w ponadmilionowym nakładzie egzemplarzy. Podobnie jak Entertaining, tytuł jest prosty, ale dokładnie oddaje treść książki.

Lobel’s jest najlepszym przykładem firmy, która stosuje prostą, ważną regułę. Ta zasada, w moim przekonaniu, przy­czyniła się do sukcesu wszystkich moich przedsięwzięć, po­czynając od firmy cateringowej, na mocarstwie medialnym kończąc. Nawiąż kontakt ze swoim klientem. Rzeźnicy Lobel’s kochają swój fach, lubią klienta i słuchają, co ma on do powiedzenia. Uczą klientów wszystkiego, co wiedzą, aby w trakcie tego samemu nauczyć się, jak można lepiej ich ob­służyć. Są świadomi tego, że oferują wysokiej klasy produkty, które są poszukiwane i cenione.

W moim życiu przedsiębiorcy nie ma ludzi ważniejszych niż moi klienci. Mój program telewizyjny ogląda 30 milionów widzów tygodniowo. Moje czasopisma dają mi kontakt z 14 milionami czytelników miesięcznie. To moja odpowiedzial­ność, aby przypominać pracownikom, że obsługiwanie tych cenionych i niezbędnych klientów w najlepszy możliwy spo­sób jest priorytetem i kluczem do sukcesu.