Opakuj to odpowiednio

Opakuj to odpowiednio

Kiedy rozważasz wprowadzenie na rynek nowego pro­duktu, musisz przemyśleć, jaki jest najlepszy sposób zapre­zentowania go. Trzeba nadać mu odpowiednią nazwę i wy­gląd. Zastanowić się, jakie będzie logo i opakowanie. Kiedy myślisz o znaku firmowym, nie wysilaj się na coś tak obra­zowego jak jabłko Steva Jobsa czy też gracz polo Ralpha Laurena. Staraj się raczej uchwycić wyjątkowość, rodzaj, za­sięg czy też styl swojej firmy. I pamiętaj, że prawdopodob­nie Twoja firma się rozwinie, zmieni, więc weź pod uwagę znak, który da się zmodyfikować. Najlepsza nazwa i symbol dla Twojej firmy to taka, która będzie odzwierciedlać sumę wszystkich części – ukaże, jaka to firma, co robi i do czego aspiruje.

Dobre opakowanie urzeka oko, chwyta za serce i dosko­nale pasuje do promowanego wyrobu. Lee Rhodes z Glassy- baby pakuje i reklamuje swoje ręcznie dmuchane szklaneczki za pomocą pięknie projektowanych kart, pokazujących szklanki we wszystkich cudownych kolorach. Opakowania tej firmy, kartki i strony w Internecie są proste, kolorowe, weso­łe, minimalistyczne i bardzo efektowne. Lee nadała także swoim kolorom bardzo oryginalne nazwy: ?envy” ? to nazwa intensywnej zieleni, ?tang” – to kolor pomarańczowy, jak barwa soku, ?true love” – określa pulsującą czerwień.

Victoria Knight-McDowell także używa kolorowych opa­kowań do wyróżnienia tabletek Airborne spośród innych, bar­dziej tradycyjnych leków przeciw przeziębieniom. Ona i jej mąż zastosowali prostą, zabawną, komiksową tematykę i eks­ponują to, że produkt został opracowany przez nauczycielkę. Reklamowym elementem jest również nazwa Airborne, która ma podwójne znaczenie, sugerując zarówno zarazki, od któ­rych chroni, jak i podróżnych, którzy najbardziej potrzebują tabletek. Dodatkowo, wyglądające na domowej roboty opa­kowanie zdobyło serca klientów.

Projekt wyglądu, nazwy, opakowania i innych elementów promocji można zlecić firmom, które się w tym specjalizują. W MSLO często pracujemy z nimi – pomagają nam rekla­mować i promować różne wyroby, ale gdy urośliśmy w siłę – utworzyliśmy własny wydział marketingowy do projektowa­nia wszystkiego, począwszy od znaku, opakowań, na ogło­szeniach i reklamach radiowych i telewizyjnych skończywszy. Na samym początku jednak, posługując się zdrowym rozsąd­kiem i oryginalnymi pomysłami, można budować podstawy silnej marki skromnym wysiłkiem promocyjnym, który nie musi być ani na wielką skalę, ani skrajnie kosztowny – mimo to może być równie skuteczny.