Maluj obraz Swojego klienta

Maluj obraz Swojego klienta

Rozważmy inny scenariusz, który mógłby się rozegrać w sklepie ze sprzętem wędkarskim. W sobotę rano otwierasz sklep i przychodzi dżentelmen, który chce tylko pooglądać. Sprawdza Twoje dzienne raporty na temat warunków do po­łowu i wciąga Cię w 15-minutową rozmowę na ten temat. W końcu zwierza Ci się, że obiecał żonie poświęcić cały weekend na pracę w ogrodzie. Po wyjściu ze sklepu, popy­chając kosiarkę do trawy, nie może przestać myśleć o Twoim entuzjazmie i o złowionym w jeziorze niemal kilogramowym okoniu. Kiedy kończy koszenie trawy, pyta żonę, czy ma ochotę wybrać się na ryby. Drzwi Twojego sklepu otwierają się znowu i oto jest z powrotem, aby kupić sprzęt, dostać ma­pę i opłacić przewodnika na następny dzień dla siebie i żony.

Wielcy przedsiębiorcy mają w sobie zarówno spryt, jak i optymizm. Mają entuzjazm i zdolność do roztoczenia przed klientami wizji przedstawiającej, jak bardzo uatrakcyjniłoby się ich życie, jeśli przyjęliby pomysły lub kupili oferowane produkty. Wielcy przedsiębiorcy powinni wierzyć i wierzą w dobrą moc sprawczą tego, co sprzedają lub oferują.

Kiedy prezentuję wykonanie przepisu albo demonstruję jakieś hobby w moim programie telewizyjnym, robię to w taki sposób, jaki, mam nadzieję, przekazuje mój entu­zjazm i dumę z ukończonej pracy. Poza tym, szczerze za­leży mi, aby widzowie spróbowali to zrobić i odnieśli suk­ces. Wierzę, że oni o tym wiedzą. Klienci nie są tępi, wy­czuwają, kiedy jesteś nieszczery. Serdeczna szczerość jest tym, co odróżni Cię od konkurencji. Tak jak w przykładzie z Pizza Domino, nie musisz być pierwszą lub jedyną firmą w okolicy, ale musisz sprawdzić się, potwierdzić jako naj­lepsza alternatywa dla Twoich odbiorców. Musisz być eks­pertem demonstrującym swój entuzjazm, na przykład dla łowienia ryb, i musi Cię obchodzić, jakie są wrażenia Two­jego klienta.