Jakość powinna znaleźć się na samym szczycie

Jakość powinna znaleźć się na samym szczycie

Ludzie pytają mnie niekiedy, jak wypracowałam moje oso­biste poczucie stylu i smaku. Zawsze odpowiadam: ?Poprzez porównywanie”. Co mam na myśli? Oto przykład: tytuł Mistrz Sommelier jest najwyższym wyróżnieniem dla znawcy wina w branży restauracyjnej. Aby otrzymać ten prestiżowy tytuł, kandydat musi przejść przez długi proces kwalifikacyj­ny. Nie wystarczy po prostu posiadanie wrażliwego podnie­bienia i dobrej pamięci do listy win. Otrzymanie certyfikatu wiąże się z kursami na wielu poziomach, rygorystycznymi eg­zaminami i degustacją ?na ślepo” – wszystko w celu uzyska­nia pewności, że Sommelier osiągnął niezwykłą zdolność do oszacowania po tylko jednym łyku jakości i charakteru wina. Każdy nowy rocznik win z tysięcy winnic na całym świecie ma swoje własne nuty smakowe i czasami niuanse odróżniają od siebie poszczególne odmiany. O winie można powiedzieć, że ma cytrusowe lub jagodowe tony smakowe; czekoladowe lub tabakowe posmaki, albo bukiet przypominający trawy, cy­namon, a nawet mango. Mistrz Sommelier – a jest ich tylko 120 na świecie – w równym stopniu docenia proces produk­cji wina, jak i słownictwo związane z opisywaniem win; upra­wę winorośli na równi z tłoczeniem winogron oraz proces de­stylacji na równi z mieszaniem. Mistrz rozumie, że odległe od stołu jadalnego czynniki, takie jak dojrzewanie w beczkach z dębów francuskich raczej niż z amerykańskich, mogą wpły­nąć na jakość i wartość wina. Te umiejętności, ta sztuka, zo­stały zdobyte poprzez ostrożne, pełne precyzji porównania różnych rodzajów win, poczynając od najbardziej wyszuka­nych, na najbardziej pospolitych kończąc.

Przedsiębiorca odnoszący sukces, tak jak Mistrz Somme­lier, prowadząc swoją firmę, wykazuje nieustannie podwyż­szoną zdolność zarówno do identyfikowania jakości, jak i do rozumienia, co jest potrzebne do jej osiągnięcia. Zdolny biznesman zawsze porównuje wzory, materiały i metody, aby zaoferować swoim klientom najlepszą jakość. Czy jesteś je­dyny w swojej dziedzinie, czy też masz konkurencję, Twoje wyczulenie na jakość sprawi, że będziesz błyszczał i różnił się od swoich rywali. Jakość jest równoznaczna z satysfakcją klientów.