CZY TWÓJ POMYSŁ JEST ŁATWY DO ZREALIZOWANIA

CZY TWÓJ POMYSŁ JEST ŁATWY DO ZREALIZOWANIA

Proste pomysły są najbardziej atrakcyjne i najłatwiejsze do sprzedania. Myślę, że moja pierwsza książka Entertainment mo­że być tego najlepszym przykładem. Ma jednowyrazowy tytuł, który dokładnie informuje czytelników, o czym opowiada.

Jeśli ktoś chce się nauczyć czegoś o przyjmowaniu gości i robić to dobrze, to taka książka może być bardzo użyteczna. Kiedy się ją otworzy, określony tematycznie, ale obszerny ze­staw pomysłów, przepisów i fotografii będzie mówił sam za siebie, i nie wymaga dodatkowych argumentów.

Na samym początku, kiedy dopiero rozpoczynasz, trzeba starać się, aby pomysły były dobrze zdefiniowane i wykony­walne. Znacznie lepiej jest rozpocząć powoli z jednym pomy­słem, a później go rozbudowywać.

Proces upraszczania pomysłu przypomina redagowanie tekstu. Pozbieraj swoje myśli i zapisz każdy możliwy element związany z dopracowaniem danego pomysłu: wzór, kolor, opakowanie, produkcja, szkolenie pracowników, sprzedaż, dystrybucja itp. Poproś ekspertów i przyjaciół o komentarze. Później zacznij proces redagowania – wykreślania czynników, które komplikują wizję lub wymagają zbyt wielu nakładów. Następnie spróbuj określić, jak zapewnić Twoim klientom możliwie największą satysfakcję, używając środków, jakie masz do dyspozycji. Potrzebna Ci jest prosta, klarowna infor­macja na temat wartości, jaką im dostarczysz, więc powstrzy­maj się od zaciemniania tej wiadomości zbyt dużą liczbą obietnic i nadmiarem informacji.

Jeśli uruchamiasz biznes nazywający się na przykład 24-godzinny ślusarz ? Twoi klienci będą wiedzieli bardzo dokładnie, czym się zajmujesz. Jak sama nazwa wskazuje – mogą się spo­dziewać po Tobie usług całodobowych. Jeśli jednak rozwijasz firmę dekorowania wnętrz, która także importuje egzotyczne orchidee i perskie dywany, będzie Ci znacznie trudniej ją rekla­mować. Bądź cierpliwy i na początku ogranicz swoją ofertę. Najpierw dopracuj ten niezbędny ?świetny pomysł”, a później, krok po kroku, rozwijaj go.