Co się stanie, jeśli podasz zły PIN?

Co się stanie, jeśli podasz zły PIN?

Co się stanie, jeśli podane przez Ciebie dane nie zgadzają się z tym, co wie i przekaże bankomatowi komputer? Najtrudniej­sza sytuacja jest wtedy, gdy podałeś zły PIN. Bankomat ma prawo podejrzewać, że nie jesteś osobą, za którą się podajesz, ale da Ci jeszcze dwie szanse. Jeśli jednak po raz trzeci po­dasz zły PIN, może połknąć Twoją kartę i poinformuje Cię o tym wyświetlając odpowiednią informację na ekranie.

Co wtedy? Przede wszystkim nie wpadaj w panikę. Nie masz w końcu do czynienia z kieszonkowcem. Możesz być pe­wien, że nikt nie użyje Twojej karty bez Twojej wiedzy.

Musisz się jednak przygotować na to, że proces odzyski­wania karty może potrwać nawet kilkanaście dni. Problemu właściwie nie ma, gdy bankomat stoi w oddziale Twojego banku, a próba wypłacenia pieniędzy miała miejsce w środku dnia. Wówczas tylko od dobrej woli urzędników banku zależy, jak szybko bankomat zostanie otwarty, a karta wróci do Twojego portfela.

W każdym innym przypadku (bankomat obcego banku, in­ne miasto, inny kraj, godziny nocne, pozamykane oddziały) musisz się uzbroić w cierpliwość. Sporo czasu zabierze udo­wodnienie, że to Ty jesteś użytkownikiem karty i że to Ty (a nie złodziej) próbowałeś jej użyć w bankomacie. Poza tym, w ta­kich przypadkach wiele banków nie wydaje karty klientowi, ale odsyła ją do oddziału prowadzącego rachunek.

Jeśli więc zdarzy Ci się taka pechowa przygoda, a nie je­steś w oddziale banku, uważnie przeczytaj informację umiesz­czoną na bankomacie. Znajdziesz tam dane jego macierzystej instytucji, a w tym numer telefonu, pod którym powinieneś zgłosić swój problem. W każdym jednak przypadku warto poinformować o wpadce własny bank.